Thursday, May 24, 2012

Face Mask DIY - Oat & Honey


Hi...hari ni adalah hari rajin saya...nak cantik kene lah rajin sket..(cantik ke? hohoho) so nak kongsi satu petua membuat mask untuk kulit kering. petua ni aku dapat drp googling internet jugak.
pernah cuba 2 3 kali n it very super easy to do it... sesuai untuk aku yang berkulit kering ni..

Bahan-bahan:
OAT

YOUGURT

HONEY

Cara-cara:
Campurkan 2 sudu besar oat ke dalam mangkuk. Gaul bersama 1 sudu yougurt & 2 sudu honey....tadaa..siap suda...hehehe..
Then letak di muka selama 10 minit. lepas tu bilas n ting....muka anda akan bersih n moist2 cake...


ni la rupanya Oat Honey & Yougurt Mask


BTw... bila aku belek2 koleksi mask2 aku, baru terperasan rupanya aku ada mask Bodyshop Honey & Oat 3 in 1 Mask...
Honey & Oat 3-in-1 Scrub Mask

I luv Bodyshop products




huhu maksudnya betul la petua ni... cuma dalam ni xde yougurt la... sesapa yg x rajieeen nak buat sendiri tu boleh je beli mask ni di The Bodyshop for RM55.00 @100ml..


til then...tada...

p/s : sebenarnya bukan xrajin nak buat, tapi xtahan untuk letak yogurt tu...yougurt untuk dimakan okay...not for putting it on ur face..uhh sungguh merugikan..

p/s no. 2 : jom serbu The Bodyshop outlet sbb sekarang ada discount up to 70 % (for makeup) & fragrance & skin care etc from 18 may till 10 june 2012 ...free promo lak..aku pun xpegi lagi..

No comments:

Post a Comment