Monday, February 14, 2011

PETUA KURUSKAN MUKA

SUMBER : http://www.katakila.com/2010/05/petua-kuruskan-muka.html

setengah orang, berat badan dikira normal tapi bila tengok muka, tanpa tengok badan dulu.dah terbayang badan macam mana.macam aku, berat badan dikira BMI sangat normal, tapi tengok muka macam BMI aku tak normal.

oleh itu!dengan jiwa raga yang bersemangat, aku cari cara nak kuruskan muka.dan aku dapat cara-caranya, meh kite tengok meh :P
  1. kuncupkan bibir (mcm nak kiss) lepas tu bukak mulut seluas2nya.buat banyak kali secara laju-laju sampai rasa bahagian rahang kita tegang dan lenguh, bawah dagu pun akan rasa camtu jugak
  2. naik/lipatkan bibir bawah ke atas bibir bahagian atas . macam org tua tak da gigi.buka-tutup mulut. Ulang sampai 10-20 kali... kalau esok pagi rasa sakit/sengal2 bahagian leher, maknanya korang berjaya buat. berhenti buat dulu sampai tak rasa sakit.bila dah kurang rasa sakit baru sambung buat
yang ini pulak bagi yang ade masalah double chin. :)
  1. jelirkan lidah sejauh yang termampu.
  2. lepas mandi, tepuk tepuk sikit bahagian bawah dagu dengan menggunakan belakang tangan

MY REVIEW:
why need this petua... aku ni badan cam kurus (tp muncit) tapi pipi aku agak tembam ma..haha tu kena cari petua utk kuruskan muka tu.. hopefully this will help.. thanks to the blogger for sharing..

No comments:

Post a Comment